Cum devii mai productiv la locul de munca?

digital_composite_spring_3001
Factorul de succes pentru a avea mai mult timp liber este sa faci mai putine. Si cum faci asta? In primul rand, iti faci o lista cu ce e nevoie sa faci. Ce tine de tine si doar tu trebuie sa faci. In al doilea rand, mai faci o lista cu ce nu trebuie sa faci. Cu lucruri care tin de altii si le pot face foarte bine si ei, dar tu ti le asumi!
La asta trebuie sa renunti! Nu mai munci in locul altora, ca nici altii nu muncesc in locul tau.
Apoi, vreau sa te intrebi, daca ar trebui sa muncesti doar doua ore pe zi, ce ai face? Care dintre activitati le-ai duce la bun sfarsit? La care din sarcinile tale ai lucra?
Retine, niciun minut in plus. Doar doua ore la dispozitie! Ce ai face? Cum ti-ai reduce munca la doua ore pe zi?
Si daca ar fi sa muncesti doua ore pe SAPTAMANA ce ai face?
Daca ar fi sa renunti la 4/5 activitati pe care le faci in fiecare zi la ce ai renunta? Poate la verificarea e-mail-ului si a paginilor de socializare, poate la telefoane si conversatii inutile, etc. Noteaza-ti activitatile la care ai putea renunta. Si atunci cand se poate, renunta la ele fara regret. Nu se intampla nimic daca intr-o zi nu iti verifici e-mail-ul sau daca scurtezi o conversatie care stii ca nu duce nicaieri.
Daca ti-as cere sa specifici trei activitati pe care le faci ca sa iti umpli timpul care mi-ai spune ca sunt? Spune-mi doar trei activitati de care te folosesti ca sa eviti sa te apuci de lucrurile cu adevarat importante?
Si de ce amani acele lucruri atat de importante? Raspunde-ti la aceasta intrebare.
Cand ai o activitate de facut, intreaba-te daca faci doar acea activitate azi, vei fi multumit?
Nu te apuca de treaba pana nu ai o lista clara cu ce ai de facut. Daca nu ai o lista cu lucrurile pe care le ai de facut, o sa pierzi timpul citind e-mail-uri si facand lucruri irelevante. Iti recomand pentru inceput sa ai doar 2 lucruri pe lista. Stiu ca tot ce avem de facut intr-o zi ni se pare important si musai sa il ducem la bun sfarsit, dar intreaba-te ” Daca fac doar aceste 2 lucruri intreaga zi, voi fi multumit/a?” Iar pentru toate celalalte lucruri, intreaba-te ” ce se va intampla daca nu le fac?”
Si fa tot posibilul ca pana la sfarsitul zilei sa realizezi acele doua lucruri de pe lista.
Pune-ti un reminder de 2-3 ori pe zi (sau de cate ori crezi ca e necesar) prin care sa te intrebi daca ceea ce faci este util sau doar iti ocupi timpul? Mie imi apare pe desktop intrebarea „Esti productiva sau doar activa?”
Stim cu totii ca nu e bine sa facem mai multe lucruri in acelasi timp si cu toate astea, cati punem in aplicare?
Nu manca in timp ce lucrezi la raportul acela care ti-a ocupat toata ziua, nu suna un client si in acelasi timp scrii si un e-mail…ai inteles ideea, da? Nu face mai multe lucruri deodata ca nu iti ies niciunu ca lumea si asta arata doar ca nu ti-ai setat corect prioritatile. Se proclama mult in zilele noastre aceasta idee conform careia daca fac mai multe devii mai productiv. Ba dimpotriva, atentia impartita in mii de directii duce la rezultate slabe si la frustrare.
Articolul in format audio aici: Cum devii mai productiv la locul de munca
O zi productiva iti doresc!
Nicoleta

Lasă un răspuns