Cum gestionam FURIA?

771e7659be967e482af7f915ae1bcd13
Cand vorbim de furie facem tot posibilul sa o ignoram si sa nu ne-o asumam, dar fiecare sentiment are valoarea si importanta lui. Trebuie sa ajungem la un echilibru in paleta emotiilor, nu sa le indepartam pe cele care, consideram noi, nu ne sunt favorabile. Intradevar, trebuie sa invatam sa ne stapanim emotiile tulburatoare ca sa ajungem la acest echilibru. Aici intra si sentimentele neplacute, dar de care trebuie sa avem grija sa nu ne scape de sub control, dar si momentele de fericire si bucurie.
Se spune ca atunci cand avem aproximativ aceiasi stare timp de mai multe saptamani sau luni, reflecta in cea mai mare masura senzatia de bine a noastra.
In decursul fiecarei zilei, costienti sau nu, incercam sa ne reglam dispozitia si de multe ori ne ajutam de activitatile care ne fac placere: citit, uitat la televizor, iesit cu prietenii, etc.
Una dintre cele mai puternice sentimente si emotii pe care omul le simte si care este cel mai greu de controlat este furia. Motiv pentru care ii acordam cea mai multa atentie. Dar cu cat ne concentram mai mult pe ea cu atat gasim mai multe motive care sa justifice de ce ne-am infuriat. O privire dintr-o alta perspectiva si o regandire a situatiei se dovedeste a fi una dintre cele mai eficiente cai de a potoli furia.
Sa vedem in continuare cateva strategii la care putem apela:
#1: Ramai singur pana te calmezi.
Cauta sa ramai singur chiar daca pe moment ti-ai dori sa te descarci pe persoana care te-a suparat. Retrage-te in camera ta, iesi pana afara daca esti la birou, condu daca este printre metodele la care apelezi ca sa te relaxezi, iesi la o plimbare, apeleaza la sport sau macar la cateva exercitii fizice care sa te scoata din starea de stress.
E foarte important in aceasta etapa sa iti doresti sa iesi din situatia care ti-a produs furie si sa nu dai continuitate gandurilor negative.
#2: Fa sport!
Mersul pe bicicleta, exercitiile fizice, inotul ajuta foarte mult la temperarea furiei si te poate ajuta sa iti distragi atentia de la situatia care ti-a provocat nervi si stres. Sportul poate elibera excesele de furie.
#3: Citeste sau vizioneaza un film: aceste tehnici te pot ajuta sa iti iei gandul de la sentimentele de manie.
Primul gand atunci cand suntem furiosi este sa ne descarcam pe persoana care ne-a suparat, dar de cele mai multe ori, devenim mai furiosi de cat eram si obtinem o prelungire a starii de nervozitate, nicidecum o incheiere a ei.
E de recomandat ca prima data sa ne calmam, dupa care sa incercam o rezolvare a problemei cu persoana cu care ne-am confruntat.
#4: Baile fierbinti, o mancare preferata sau cumparaturile sunt printre metodele care functioneaza cel mai bine in calmarea agitatiei interioare.
#5 Fa o lista cu succesele tale zilnice. Noteaza in fiecare zi reusitele si micile victorii de care ai parte. Daca ai terminat un proiect important, daca ai rezolvat mici lucruri care asteptau de mult sa fie facute, o intalnire placuta, o mancare delicioasa. etc. Orice reprezinta pentru tine un succes, noteaza-l. Pentru mine o cafea buna e un succes :-). Aceste mici detalii te pot ajuta sa te repui intr-o dispozitie buna.
#6 Priveste lucrurile dintr-o alta perspectiva. Se intampla sa trecem prin situatii dificile, care ne efecteaza emotional. De exemplu, cand iesim dintr-o relatie, ne simtim parasiti, tristi pentru ca am fost invatati sa iubim pe cineva, dar daca privim cu atentie motivele pentru care a fost bine ca nu am continuat si de ce nu formam o pereche potrivita, ne poate ajuta mult mai repede sa mergem mai departe si sa inlaturam disperarea produsa de despartire.
#7: Ajuta-i pe ceilalti. Asta iti va lua gandul de la preocupari. Conform unui studiu, implicarea in voluntariat este una dintre cele mai eficiente solutii de schimbare a dispozitiei.
#8: Roaga-te. Sunt multi oameni care reusesc sa depaseasca starea in care se afla, rugandu-se.

E important sa iesim din stari negative si sa invatam sa apreciem buna dispozitie, pentru ca, cu cat dureaza mai mult cu atat se mareste si capacitatea noastra de a gandi mai flexibil si de a gasi solutii mai rapid la problemele pe care le aveam.
Trebuie incet incet sa ne dezvoltam convingerea ca suntem stapani pe ceea ce ni se intampla in viata noastra si ca putem face fata provocarilor cu care ne confruntam zi de zi.

Stiati ca mania este emotia care dauneaza cel mai mult inimii?

Pentru controlarea impulsurilor:
1. Stai, linisteste-te si gandeste-te inainte sa actionezi.
2. Spune-ti problema si exprima ceea ce simti.
2. Stabileste-ti un scop pozitiv.
4. Gandeste-te la cat mai multe solutii.
5. Gandeste-te la consecinte.
6. Da-i drumul si incearca planul cel mai bun.
Este una dintre cele mai eficiente cai de a actiona.

SAU

Spune in ce situatie te afli si ce anume simti, gandeste-te la optiunile de rezolvare a problemei si care ar putea fi consecintele, alege o solutie si pune-o in practica.

Spune-mi te rog intr-un comentariu tu cum gestionezi sentimentele de furie?

Articolul in format audio aici: cum-gestionam-furia

O zi pe sufletul tau,

Nicoleta

Lasă un răspuns